JOHN WEST For Salads Packaging design - Communication - Shopper activation

Concept voor groei John West in de markt

OPDRACHT

Op basis van insights ontwikkelde John West nieuwe producten voor de toepassing op het gebied van salades. De vraag aan ons was om daarvoor een concept te ontwikkelen dat aansluit op de lichte, gezonde wereld van salades. Belangrijk was de schapimpact en herkenning van de John West merksignatuur.


CONCEPT EN AANPAK

We ontwikkelden de propositienaam John West for Salads met een eigen logo en herkenbare grafische identiteit, welke de kans geeft om dit concept stevig neer te zetten in Point of Sale en andere communicatie. We ontwikkelden de key visual waar we een krop sla en tonijn verpakking in innige omhelzing vinden: Best friends.  De pay-off 'lekkere salades in een handomdraai' geeft de consumer benefit weer.

PACKAGING

Voor de verpakking kozen we een kartonnen sleeve gewikkeld om het blik , die rechtop in het schap een flinke impact genereert. Smakelijke serveersuggesties en een uniforme presentatie in een lichte omgeving geven smaak en verleiding  Recepten aan de binnenzijde van de sleeve bieden de consument inspiratie om in een handomdraai een lekkere salade te maken met de 4 producten die deze range vormen:

Tuna Sundried tomatoes

Tuna Chili Garlic

Tuna Basil

Tuna Balsamic