Identiteit voor een Wijn start-up: KoopeenVat.com

Pablo van Gastel

Het idee

Voor deze ambitieuze Rotterdamse ondernemers ontwikkelden we eerder het RAM cider merk. Nu hadden ze een even eenvoudig, als bijzonder idee voor de wijnmarkt. Digital driven maar gebaseerd op individualiteit en ambacht:  'Koop een vat '

Screen-Shot-2020-08-06-at-10.14.52.png#asset:1893


Brand story

Met dat wijnvat koop je niet alleen een fijne wijn, maar ook een proces, een bijzonder verhaal van een gepassioneerde wijnboer op een mooie wijnlokatie. En die lokaties kan je bezoeken zodat je je eigen vat kan volgen in zijn rijping tot aan bottelen.

Screen-Shot-2020-08-06-at-10.34.18.png#asset:1899

Creatie

Elke wijn bij 'koop een vat' kent zijn eigen afkomst, de bodem, het klimaat, de streek. Dit maakten we onderdeel van de identiteit.

Screen-Shot-2020-08-06-at-10.18.13.png#asset:1896

We ontwikkelden het logo voor 'Koop een vat.com en de designs voor de fles, die toepasbaar moeten zijn op de verschillende wijngebieden, en soorten druiven. Persoonlijk en genummerd bovendien, jij bent immers de eigenaar een fles uit je vat.

Screen-Shot-2020-08-06-at-10.17.14.png#asset:1895