Thorbike elektrische fietsen Strategy & Branding - Shopper activation

De markt voor elektrische fietsen is nog steeds booming. Thorbike is een sterk merk met focus op een goede prijs- en kwaliteitverhouding. Het eigen gepatenteerde onderhoudsarme Plug & Drive systeem kan door elke fietsenmaker onderhouden worden.

OPDRACHT

nu:amsterdam verzorgde de merkpositionering en -strategie voor deze challenger in de markt van elektrische fietsen; sterk, kwalitatief, maar ook een tikkie stoer en eigenwijs.
Ons creatieve team kwam met de naam, creëerde de merkidentiteit en ontwierp de nieuwe website.

RESULTAAT

Met een branding workshop startten we de creatie en ontwikkeling. Geïnspireerd door de slogan "Elektrisch fietsen is sportiever dan je denkt" ontwikkelden wij diverse communicatie-uitingen richting retail en consument, waaronder een hard-cover brochure, flyer en een beursstand. 
Een doortastend proces waarbij in slechts twee maanden de volledige communicatie werd gerealiseerd, gevolgd door een succesvolle introductie bij vakhandel en consument. Hierna realiseerde nu:rotterdam in recordtijd de gehele website.