Creating a RIZLA Never Settle Experience

Concept

Als global brand heeft Rizla een thema dat uitdaagt om het beste uit jezelf te halen: Never Settle. Imperial Tobacco vroeg nu:rotterdam om een concept te ontwikkelen voor een activatie op festivals. Alle onderdelen in het programma zijn door het team van nu:rotterdam gerealiseerd: concept, festivalselectie, standontwikkeling, branding, (actie) website, copywriting, fotografie, video en financiele verantwoording.

Never Settle Experience

Om festivalbezoekers een geweldige ervaring te laten beleven kozen we voor Virtual Reality. En dan volgens de hoogste technische standaard. We bouwden een wereld waarin we geen genoegen nemen met alles wat er al is. Voor een formidabele 360-graden ervaring lieten wij een constructie bouwen waarin we oranje hangstoeltjes plaatsten. Het resultaat is mooier dan we hadden durven dromen. Bezoekers werden uitgedaagd in een bloedstollende achtbaan, de zee op te gaan met een virtuele surfplank of een rit te maken op het circuit in een F1 race-auto.

Voor de echte durfal

Voor wie een Golden Ticket wist te bemachtigen was er een extra uitdaging. Een skydive in de VR-droomwereld, waarvoor men wel echt de touwen in moest. Zwevend boven de area met de wind uit een industriële ventilator werd de skydive wel erg realistisch. Wie geluk had kreeg zijn ervaring op film, die persoonlijk via Facebook werd aangeboden.

Website

Ons digital team creëerde de website, van design tot en met development. Met veel ruimte voor de visuals die internationaal worden gebruikt. Het thema Never Settle hebben we visueel en in copy vertaald naar de lokale merkbeleving van Rizla. Met informatie over producten, geschiedenis, festivals, Rizla Racing Team en natuurlijk de actie met festivalbeleving.

Aftermovies

Geen festival zonder aftermovie natuurlijk. Want we willen deze geweldige ervaring vastleggen voor iedereen die hem heeft beleefd en die eraan heeft meegewerkt. Bekijk ze hier en let vooral op de gezichten van de bezoekers. Zij zullen deze Rizla Never Settle ervaring niet snel vergeten.

Huntenpop

Dutch Valley

Standfestival Zand